weersverandering - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu weersverandering - Reisverslag uit Andernach, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu

weersverandering

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

18 Mei 2017 | Duitsland, Andernach

Na een goede nachtrust bij Chiel en Thessa zijn we gisteren van Geleen via Julich (waar de route van Reitsma loopt) verder gereden naar Duren. Dit stukje op t gevoel de Ruhr gevolgd omdat de teasi (onze tomtom) het ff niet deed. Vanaf Duren deed hij het weer en dat kwam goed uit want we moesten dwars doorsteken naar Remagen aan de Rijn. Ca. 80 km. Het was warm en voor de derde dag op rij wind tegen. Om een uur of 6 avonds kwamen we via Bonn op de Rijnoever. Dat was een hele opluchting eindelijk wat koelte en vanaf hier makkelijk fietsen naar een leuke camping vlak bij Remagen. De campingbaas stond met een heel team bier te tappen en wij konden ons tentje ergens neerzetten. Om half 8 stond ik onder de douche en toen stef klaar was op pad voor ons welverdiende biertje en een hap eten. Dat was nog ff een dingetje omdat het zo druk was was de levertijd van pizzas en griekse salade 1,5 uur. De kartoffelsalade met bockworst was er gelukkig binnen een kwartier. Zo gezegd zo gedaan. Vanmorgen op tijd op en snel ingepakt voor de eerste spetters. Om 9 uur gestart na rustig ontbijtje aan de oever vd Rijn. Het bleef droog en nu na twee uur zitten we op een terras even te koffien (met hausgemachte kuche). Nog 25 km naar Koblenz. Hopen dat t droog blijft. Anders stoppen we op tijd, de benen moeten nodig herstellen. Tot later

• 18 Mei 2017 - 12:34

Hans Hotting:

hi stef en rob, leuk jullie belevenissen hier te lezen en de passende kleurrijke fietskleding te mogen bewonderen. dat moet een veilig gevoel op de weg geven! ik wens jullie een mooie fietstocht en samen bijzondere momenten die jullie verrijken.

• 18 Mei 2017 - 23:46

Gervien Pielage:

Wat een verrassing Rob! of eigenlijk ook weer niet; als een hebt ingezet voor Rome op de fiets dan wil je toch verzilveren. Dus laat ik nu zeggen: geweldig dat jullie deze klus willen afmaken. Ik krijg wel de kriebels, Limburg, Duren, Remagen, Koblenz..ik zie het zo voor me. Mooi dat er nu een fietspad langs de Rijn ligt en het mooiste gedeelte krijg je nu. Eind juni vertrek ik naar Spitsbergen, op een Russisch expeditieschip de kusten langs. ik hoop vooral resten van de Hollandse walvisvaart te zien. Je hoort nog wel hoe dit afloopt. Jullie een goede en veilige tocht gewenst, ik volg jullie in de verslagen. Gr. Gervien.

• 19 Mei 2017 - 06:28

Klaas En Nelleke:

Hoi Rob en Stef, leuk datjullie weer van start zijn gegaan. We zijn net weer terug op honk in Frankrijk na 10 dagen Madrid en Zaragoza. Het weer hier is nat en maar 5 graden. We hopen dat het bij jullie een stuk beter is en wensen jullie een goede en behouden reis.

• 19 Mei 2017 - 09:49

Christien:

hoi lieve kanjers , jullie gaan als twee raketten zo snel, tof dat t zo fijn gaat , thuis alles goed , weer is ietjes minder hier zo,n 15 graden ik wens jullie alvast een behouden aankomst in Rome en vooral veel genieten he ,niet overal te snel voorbij fietsen haha doeeeiii tot later xxx love you chrissie.