weer beter weer, en ....nog betere teasi - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu weer beter weer, en ....nog betere teasi - Reisverslag uit Dillingen an der Donau, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu

weer beter weer, en ....nog betere teasi

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

22 Mei 2017 | Duitsland, Dillingen an der Donau

Vandaag nogal last gehad van de inspanningen van afgelopen week en m.n. zware etappe gisteren. Veel klimwerk en zoals steeds bij mooi weer tegenwind, de godganse dag.
Daarom om 15 uur een camping gaan zoeken. Om in 1x naar Augsburg te rijden vanaf Aichelsdorf ( de vorige camping) ging m niet worden. Na 100 km was mijn pijp leeg en vonden we in Dillingen aan de Donau een prima camping. Lekker douchen, alles opladen bij de buren en eindelijk een restaurant op de camping. Ik 2e x spare ribs en stef voor de 3e x schnitzel. Met grote schaal gemengde salade. Nu in het dorp een bier bij wificafe. Is Dillingen nou de plaats van Maarten Luther???
We zitten nu weer op de route van Reitsma. Dus proberen of de teasi die oppakt. We hebben nu 2 dagen puur op de aanwijzingen vd teasi gefietst. Klopt overal wonderbaarlijk nauwkeurig. T is natuurlijk wel zn thuisland. Ook het hoogteprofiel is handig. Zo wisten we dat we vandaag vrij snel een klim zouden krijgen de Schwabische alp op. Dat hebben we geweten, alleen lopend konden we het laatste stukje overbruggen (ca 30 min) van 22%. Dan heb ik het maar niet over alle andere met kleinste verzet te overbruggen hellinkjes. Toen we eenmaal op de alp waren was het redelijk doorfietsen. Tot 15 u dus toen was ik er helemaal klaar mee. Gelukkig snel dus de camping gevonden en bij gaan liggen komen. Mn kont deed de hele dag pijn. Ook de superzalf vd Aldi kon het niet verhelpen. Ook de bouillon van Thessa die ons steeds door de zwakke momentjes hielp was uitgewerkt (nog halve bidon over zelfs).
Nu zijn we wel weer t mannetje. Morgen richting Augsburg en dan Garmisch. Het weer helpt enorm, in vergelijking met vorig jaar. Nu de benen en de kont nog...... beybey

• 22 Mei 2017 - 21:20

Klaas En Nelleke:

Na goede maaltijd en biertje weer een beetje bijgekomen.
    Geweldig dat weer is opgeknapt ondanks de wind wel droog.
    Super goeie dag toegewenst morgen zonder al te veel last van lichamelijk leed.

als ik het correct heb:
    Dillenburg is historische grond voor Nederland, Willem van Oranje is daar geboren.
    Misschien helpt het als jullie het volkslied aanvangen, voor morgenochtend heerlijk ontbijt van vriendelijke Dillenburgse fraulein.

En in Wittenburg - de stellingen van Maarten Luther.

• 22 Mei 2017 - 21:32

Marieke Bakker:

Dag lieve Rome-fietsers, wat een toppers zijn jullie! Heel leuk om jullie reis verslagen te lezen. Veel succes en blijf wel genieten van jullie top prestatie!

• 23 Mei 2017 - 11:25

Thessa & Michiel :

Hi Stef & pap,

Ik ben blij dat ik jullie heb kunnen helpen tijdens de zwakke momenten met de bouillon ;)

We lezen iedere keer met plezier de verhalen en zien via FB foto's voorbijkomen.
    Geniet van de omgeving en succes!

Liefs Michiel & Thessa