aan het begin vd. klim - Reisverslag uit Barmsee, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu aan het begin vd. klim - Reisverslag uit Barmsee, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu

aan het begin vd. klim

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

24 Mei 2017 | Duitsland, Barmsee

Woensdag 17 mei
Vanmorgen om 9 uur vertrokken bij Chiel en Thessa.
Eerste doel was Julich in duitsland op ca 50 km.
Rond 12 u daar aangekomen.
Omdat de teasi niet de route van reitsma vond, eerst maar op de bordjes naar Duren
Gefietst. Dat was makkelijk langs de ruhr.
In Duren pakte de teasi de duitse kaart gelukkig weer en hebben we de route maar Remagen ingetoetst.
Dat was 80 km en ca 4,5 uur. Dan nog een stukje tussen Julich en Duren van ca 12 km. Totaal dus dik 140 km.
Hele dag veel zon en zuidelijke wind tegen.
Door Bonn een groot stuk langs het spoor en toen kwamen we bij de Rijn.
Prachtige laatste ruk naar Temagen waar we vlak voor een camping vonden met biergeest.
Nu eten !!
Helaas de pizzas en griekse salade hadden een levertijd van 1,5 uur.
De huisgemaakte kartoffelsalad met bockworst was daarentegen in een hslf uurtje klaar.
Haha samen met een halve liter was dat een goed alternatief.
Vandaag was het volgend de lokale kenner 30 graden, en morgen wordt het weer 15 gr.

Vandaag dinsdag 23 mei
We zijn van Dillingen ad Donau naar uttingen aan de Ammersee gefietst. Volgens de buren wel weer 100 km. Toch waren we vroeg op de bestemming om 15 uur omdat de volgende wel weer 70 extra was. Geen zin in.
Heerlijke camping met mooi sanitair. We zijn blijkt nu met wel 4 of 5 groepen solisten die hetzelfde doen, 1 fam met twee kindjes met electrische fietsen die we inhaalden bij Augsburg. Daarna op de camping twee belgische broers, een man en vrouw en twee solisten. Was ook te zien aan de plek op de camping die ze kozen.
De teasi dee het vanaf vanmorgen zoals t moest, hij pakte de route van Reitsma op.
Nu laat ik hem alleen maar in slaapstand staan bij opladen.
Hij zegt dat we nu ca 900 km gehad hebbendus nog 1300 km te gaan.
Stef heeft uit t boekje vd buren de campings voor de volgende dagen overgeschreven.
Nu volgen eigenlijk alleen nog redelijke afstanden volgens reitsma.
Met de kont ging t redelijk en t klimmen ging ook aardig. Ook veel lange stukken gehad en ook lange afdalingen.
We gingen dwars door Augsburg zonder veel last van te hebben omdat we de hele weg langs de rivier reden.
De familie konden we eigenlijk niet bijhouden tot we weer op asfalt kwamen.
We dachten de koffie van half 10 wel te kunnen skippen, maar het bleek de enige tot 15 uur toe.
Toen hadden we ook al twee keer een broodje gegeten dus vandaag geen taart erbij.
Voor rob ook geen ijs bij t eten. Wel lekker steak met gepofte aardappel en stef wiener schitzel en samen een grote salade, heel lekker.
Vandaag slecht wifi dys geen contact met thuis.
Grt.
24 mei woensdag
Ik klap er maar meteen het verslag van gisteren in (zie hierboven). Nu nog kort vandaag. We zijn om 8 uur vertrokken vanaf Ammersee omdat de tent lekker droog was. Een hele mooie vlakke route met af en toe e en kleine klim. In het dorp stuurde de teasi ons een steeg in die recht op de bakkerij met koffie en taart uitkwam. Heerlijke broodjes gekocht voor onderweg en een bakkie pleur met taart (appel voor t fruit). Even verder zat Anneke die uit Friesland komt en ondetweg haalden we de belgische broers kn die t eerst wsren vertrokken. We denken dat Anneke de beste fietster istrouwens. Een mooie route dus die ca 90 km was. Vandaag gaf de teasi aan dat we er 1000 vd 2194 km op hadden zitten. Mooi op schema dus qua tijd. Onderweg vlak voor Garmisch haslden we Henk in. Henk wilde graag aanklampen omdat zijn navi het niet deed. Dat was goed. Hij nleef bij kns tm de stop bij de Rewe on GP en gaf ons een bak koffie. Onderweg GP uit tijdens een lange doenbare klim raakten wevhem kwijt. Om 4 uur op de vamping. Plaatsje gekregen, ipad, teasi en mobi van ste afgegeven om te laden en toen tentje opzetten douchen. Een badpaleis was t waarbij ste zelfs het bad heeft genomen. Hier t beste maal genoten tot nu toe. Met schweinsteak van 2 ons met erwtenpuree mmmmm. Nu internetten en wat blijkt al die tijd geen druppel stroom erbij gekregen pfffff. Nu laden en knternetten tegelijk. Ik ga even skypen......