montalcino - Reisverslag uit Sant'Antimo, Italië van stef en rob - WaarBenJij.nu montalcino - Reisverslag uit Sant'Antimo, Italië van stef en rob - WaarBenJij.nu

montalcino

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

04 Juni 2017 | Italië, Sant'Antimo

Weer een warme dag. Na een slow start waarbij we pas om half 9 alles ingepakt en fietsklaar hadden zijn eerst even Siena gaan bekijken. Je weet wel dat plaatsje waar ze paardenrennen houden rond het plein. Met een koffie en veel goede moed op naar de eerste tussenstop. Het landschap veranderd idd in typisch Toscaans mee zacht glooiende heuvels en mooie vergezichten. We zaten af en toe ook best hoog. Omdat het pinkster is is het rest op de camping gesloten. Het is een wijnhuis die dit er een beetje bij doen. Totaal geen aandacht voor de klanten en alleen rode wijn per fles te verkrijgen. Ik wilde liever koud wit of rosé maar nee. Gelukkig wel op tijd gedoucht. De andere twee gasten blijken er al niet meer in te kunnen of alleen koud douchen. Morgen tweede pinkster en we hebben nog net een half brood en wat jam. Vanavond ons brood opgegeten. Tussen de middag lekker Toscaanse spaghetti met geit of schapenvlees. Morgen zien we wel. Het is morgen goed plannen ivm de weinige campings. We komen daarna langs twee meertjes, oa lago di Bolsena en lago di Vica. Daar campings genoeg. Na de meertjes knallen we naar Rome. Dat houd ons nu wel bezig. We kunnen blijkt nu, ook een camping nemen in Ostia de oude havenplaats vlakbij Fujimicino t vliegveld. Gaan we komende dagen bezien. Ave :)

• 04 Juni 2017 - 20:41

Klaas En Nelleke:

Rob en Stef diep respect voor jullie trip, wat een mooi avontuur, hoop dat jullie nog een goede campings met lekker zwemwater tegen komen en goede restaurantjes om de laatste dagen en kilometers, in stijl af te sluiten.
    Hartelijk groet uit Hoorn.

• 04 Juni 2017 - 20:48

Stero:

Wie heeft er nog een tip over het aan boord van het vliegtuig krijgen van je fiets op Fujimicino? Waar bv kun je je melden een dag voor de vlucht? Moet er een doos om je fiets of is goed inpakken genoeg?
    Etc...

• 05 Juni 2017 - 17:13

Gervien Pielage:

Beste Rob en Stef, Die keren dat ik per vliegtuig weer naar Holland ging heb ik in de stad (New Castle, Istanbul, Marrakez) bij een fietsenmaker/-winkel een doos gescoord. Met een rol tape alles dichtgeplakt en met een dikke viltstift mijn adres vermeld. Ik meen te weten dat een doos verplicht is bij veel vliegmaatschappijen, dit zou je nog even kunnen googlen. Het is ook veel beter voor je fiets om hem goed in te pakken. Let op: je stuur moet dwars en je trappers moeten eraf. Handig is dit bij die fietsenmaker alvast 1x te doen, want de trappers kunnen goed vastzitten. Bestel ook een taxibusje naar het vliegveld waar de fietsen in mee kunnen.
    Succes, Gervien.