dag 7 - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu dag 7 - Reisverslag uit Tübingen, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu

dag 7

Door: stero

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

16 Mei 2013 | Duitsland, Tübingen

Donker weer en goed moraal. Vandaag ook de eerste klimetappe met ca 600 hoogtemeters. De tent is kletsnat, de overige bagage vochtig . Uitzondering zijn onze waterdichte sokken. Voor dat geniale idee wil ste hugo bij deze nogmaals bedanken . Het begint er beroerd uit te zien . We reden naar Bruchsal . Daar bekeken we het slot, supergaaf .. we dronken koffie met een lekkere koek. Daarna begon het klimwerk en volgde een afdaling naar Pforzheim om je handen bij af te likken. We fietsten langs de Worm. Dat was prachtig . In pforzheim maakten we een korte stop in een soort bushokje . Eigenlijk was dat tevens het dieptepunt van de dag. Nee toch niet , dat was de lekke band die ste ff later midden in een bos kreeg . Ro stelde voor om de fiets te gaan schoonmaken en daarna een onderkomen te zoeken. Bij de eerste beste fietsenmaker sloegen we materiaal in . Remblokken en binnenband. De fietsenmaker gaf ons een bed and bike adres. Gasthof die Alte Krone (84 euri incl ontbijt, normaal kunne we daar 3x van op de camping). Daar hebben we onze kleren gewassen, die hangen nu in de kamer drogen . Ondertussen eet ro spaghetti en ste, hoe kan het ook anders schnitzel en gebakken aardappels . Ro snurkte voor t eerst (door het echte bed).

gereden 120 km (als t regent kun je net zo goed doorfietsen :)

  • 16 Mei 2013 - 20:17

    Joëlle :

    Zo mannen wat een avonturen!!! Ik hoop voor jullie dat het weer snel omslaat zodat alles een beetje kan drogen! Bikkels zijn jullie hoor!!! Toi toi toi!!

  • 16 Mei 2013 - 20:30

    Ingrid:

    Lieve Stef en Rob,

    Vervelend dat Stef weer iets aan zijn fiets had.Hij had beter met een goeie fiets nr Rome kunnen gaan.Echt super vervelend en heb dan met jullie te doen.Het is niet te hopen dat het in de bergen mis gaat want daar is geen fietsemaker.Ga er mr niet te lang bij stil staan mr ik wist dit.Nu iets positiefs mr dit moest ik ff kwijt.Hele leuke foto's en sterkte morgen weer ik duim voor droog weer.Liefs dikke kus Veel plzxxx

  • 16 Mei 2013 - 20:38

    Nienke:

    Hoi Ste en Ro:). Leuk weer een verhaaltje van jullie. Ik kijk er elke keer weer naar uit. Net zoals mama en ik ook met jullie te doen maar ik weet zeker dat jullie niet bij de pakken neer gaan zitten. Fijn dat jullie een wasje kunnen draaien want zoveel kleding hebben jullie niet mee;)! Ik ben nu gezellig bij mama:) dikke kus van ons

  • 16 Mei 2013 - 20:38

    Miriam :

    Ik hoop op zon, zon, zon, zon en nog eens ZON voor jullie!!!! Maar ook voor ons hier in Nl, want ook hier is het BAGGER weer! Zelf vandaag per fiets een kletsnat pak, in die paar kilometer die ik moest afleggen werd ik al behoorlijk chagrijnig van die stromende regen. Goed dus om te horen dat jullie nog wel steeds kunnen genieten, ondanks de pech met het weer en de fiets van stef haha, wat een barrel stef!! Ben benieuwd hoe dat verder gaat!! Groetjes xx miriam

  • 16 Mei 2013 - 21:14

    Eric:

    Ha die dappere mannen....weer een berichtje uit een kletsnatte en sombere dag in Almere!
    Zelfs mijn honden wilden er vandaag niet uit!!
    Ontzettend leuk dat reisverslag om te lezen ik kijk er iedere keer weer naar uit.
    Maak je ook nog wat fotos onderweg Stef?
    Ja jullie treffen het niet met het weer maar het kan alleen maar mooier worden.
    En hoe gaat het met de benen mannen???
    Jullie liggen voor op schema? en wanneer is er weer een rustdag?
    Ik leef echt met jullie mee .....wat een helden echt fantastisch.
    Ik duim voor beter weer...... is 23 graden goed?
    Sterkte voor de komende etappes!!!! Bertus Aafjes deed het lopend!

    Auf wiedersnitzel!!!




  • 16 Mei 2013 - 21:37

    George:

    Hé mannen, wat ontzettend leuk om jullie belevenissen mee te lezen. Diep respect! Ben qua sport zelf meer van de Sudoku's maar wat jullie doen lijkt me nog zwaarder. Hou vol jongens!

  • 16 Mei 2013 - 22:00

    Enrico:

    Ciao amici!
    Wees gerust, in Italië is het beter weer! We hopen dat de fiets van Stef het volhoudt, arriverderci!

  • 16 Mei 2013 - 22:36

    Henny:


    Heel goed Stef en Rob dat juliie zo goed op schema liggen maar eigenlijk had ik van jullie niet anders verwacht. Want ik moet eerlijk zeggen als er twee zijn die kunnen plannen en regelen dan zijn jullie het wel. Alleen het weer dat blijft moeilijk om te plannen maar ook dat komt zeker goed of is misschien al goed.
    Jammer Stef dat je mij niet dat achterwiel hebt laten inspecteren denk aan je achterband van je B-one. Ik begreep dat Wouter erg content is met een nieuw achterwiel,remblokken,binnenband. Als dat zo door gaat zal hij beslist nog meer gaan meefietsen op de vrijdagmiddag !!! Zo zie je maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Nog een heel voorspoedige tocht, en houdt het heel!
    met sportieve groeten,
    Henny

  • 16 Mei 2013 - 23:06

    Paul :

    Stef en Rob,
    Goed materiaal is het halve fietswerk. Gelukkig hebben jullie waterdichte sokken! Dat is al 2%. Een tent die aan de buitenkant nat is, is toch geen probleem? Hij is alleen wat zwaarder.
    Ik neem aan dat jullie beschikken over waterdichte fietstassen, want die grijze plastic afvalzakken is zóóó jaren zestig!!
    Zodra je in Italië bent heb je de hoofdprijs: zon en 22 gr. Overigens hebben de girorijders het ook niet best: Regen en veel regen met zondag sneeuw op de Galibier.
    Haarlem: ook regen.
    Groeten,

    Paul.

  • 17 Mei 2013 - 00:01

    Marylene, Stand In OM Bereikbaarheid Waterland....:

    Hoi Stef en Rob, jeetje wat gaan jullie hard.... Ok wij doen het in een namiddag met de auto. Maar toch :-) zonder dollen, respect, al weer, wat een prestaties.
    Als je terug bent heb ik nog een leuke nieuwe route, nu bij Pauw en Witteman een kerel die gelukkig wilde worden door te fietsen van de Noordpool naar de zuidpool.
    Ga jullie volgen, goede vaart! Hou alles heel. Marylene

  • 17 Mei 2013 - 09:07

    Gervien:

    Een beetje vocht hoort erbij, fietsen in 30-35 graden is ook niet alles. Train je heuvels, sterk de klimspieren want jullie moeten de Alpen nog over. Een plasticzak in de fietstas mag dan zo jaren zestig zijn, het houdt je kleren mooi droog. Genieten mannen van elke kilometer.

  • 17 Mei 2013 - 09:54

    Michiel & Thessa :

    Hallo bikkels!!!! Wat hebben wij met jullie te doen zeg, wat een kl.teweer zeg gggrrrr (gelukkig heeft Rob nog een mooie pet tegen de regen :p. Succes mannen en hou vol! Dikke knuffel Michiel & Thessa

  • 18 Mei 2013 - 20:44

    Stef En Rob :

    Ste wil even reageren op het item fiets.
    Die opgebouwde racefiets doet het prima .
    Maar de route die we rijden is héél mooi, maar bij regen niet zo geschikt voor en de racefiets doet.
    Die laatste lekke band was botte pech . Midden in een bos met regen en een onverhard pad.
    Inmiddels rij ik al weer2 dagen zonder een lekke band. Super toch ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Duitsland, Tübingen

stef en rob

verslag en fotos vd reis van Stef Bakker en Rob Hotting naar Rome

Actief sinds 02 April 2013
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 26832

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 08 Juni 2013

fietsend van H2 naar Rome

Landen bezocht: