t weer was beter, de teasi. slechter - Reisverslag uit Grötzingen, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu t weer was beter, de teasi. slechter - Reisverslag uit Grötzingen, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu

t weer was beter, de teasi. slechter

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

20 Mei 2017 | Duitsland, Grötzingen

Vandaag van de jeugdherberg in Heppenheim via Heidelberg naar Karlsruhe. Dat was t doel. Eerst voor t ontbijtje een paar nieuwe remblokken op mn fiets gemonteerd. Ze waren al aardig op en dat was te horen aan t ijzer op ijzer geluid. Dat mag niet te lang want dat vreet je velg op. De teasi (tomtom) moest ons via Buchsal naar Karlsruhe brengen. Helaas deed hij in Heidelberg niet meer wat ik wilde. Stef nam het daarna over met de kaartjes uit het boekje van Reitsma. Dat ging wonderwel goed. In Grotzingen was een mooie camping wat ook inderdaad het geval was. De dame verwees ons naar een heel goed adres voor onze eerste schnitzel. Eerst even gepind en toen bleek het rest vol? Een uurtje wachten en toen was er weer plek. Ondertussen waren wij druk bezig om de route te checken. We waren verdorie iets te ver doorgeschoten naar beneden in plaats van bij Heidelberg richting Heilbrunn te fietsen. Nu zijn we de route aan het herberekenen. De route van Reitsma gaat dit jaar nl. over Garmisch Partenkirchen omdat de Ahrlbergpass dicht is dit jaar. Gelukkig was er een lokale bewoner die ons tipte om niet te zuidelijk de nieuwe route te nemen ivm de vele heuvels. Nu gaan we zo goed en zo kwaad als het kan in twee etappes naar Ulm. Onderweg een camping net voorbij Stuttgart in Aichelberg. We zullen zien... wish us luck. Tot morgen dan hoor je het.

• 20 Mei 2017 - 23:59

Klaas :

Voor morgen een mooie drige dag gewenst, en hoop dat jullie weer spoedig op schema zitten.
    Gruss Gott.

• 21 Mei 2017 - 19:26

Paul :

Jullie zijn al goed op stoom. Als mensen van de wegen- en waterbuitendienst weet je natuurlijk dat niets boven een goede wegenkaart gaat. Doet het altijd. Succes met jullie queeste.