mooi zoals de locatie hier heet, - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van stef en rob - WaarBenJij.nu mooi zoals de locatie hier heet, - Reisverslag uit Prad am Stilfserjoch, Italië van stef en rob - WaarBenJij.nu

mooi zoals de locatie hier heet,

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

26 Mei 2017 | Italië, Prad am Stilfserjoch

We zitten weer een stukje verder en nu in Italië dus. Kiefernhain heet de camping en we staan op dezelfde plek als vorige x. Stonden we op: plekje achter de kei bij de receptie. Vandaag dus de echte pas gehad. De benen waren goed en om 12 uur zaten we aan de koffie aan de onderkant vd pas. Volgens mij schreef ik vorig jaar t zelfde. We haalden diverse mbikers in op deze lange (9 haarspeldbochten tot 1500 m.) maar niet supersteile pas. Ik had nog 1 of 2 tandjes over achter. Daarna heerlijke afdaling waarbij we af en toe stopten om de remblokken en velgen te laten afkoelen. Als je vanaf Oostenrijk Italië inrijdt is het veel afdalen. Ook was de wind mee en fietsten we langs de goede kant van het stuwmeer waarin een dorpje ligt verzonken. Alleen de kerktoren steekt er nog boven uit. Aan de drukte op alle pleintjes zien we dat het nu mooier weer is dan vorige x. Omdat het een feestdagweekend is, is het overal erg druk. Volgens ste lopen we 1 dag voor op vorige x als we morgen Bolzano halen. Hij is ook de resterende etappes aan het tellen zodat we weten of we op tijd in Rome zijn als we de indeling van Reitsma volgen. Wel welkom want die blijven dik onder de 100 km per dag

  • 26 Mei 2017 - 20:07

    Paul:

    Stef en Rob lees de La Gazzetta dello Sport of anders De Telegraaf. Duimen voor Tom Dumoulin!

  • 26 Mei 2017 - 21:38

    Stero:

    He Paul, we kijken hier gewoon tv in de kantine vd camping. Hoop dat Tom een goede tijdrit rijdt, anders wordt t niks. Grts ons

  • 29 Mei 2017 - 13:01

    Hans Hotting:

    Hallo Rob en Stef,
    Jullie zijn goed bezig en de historische overwinning van Dumoulin in de gedenkwaardige 100e editie van de Giro d' Italia zal jullie ongetwijfeld inspireren om Rome tijdig te halen. Misschien verpletteren jullie schema Reitsma wel. Rijden jullie ook met 58 voor?
    Nog een mooie trip verder naar Rome en bewaak de remblokjes. Ik daalde eens in Portugal en halverwege de afdaling merkte ik dat ik geen remblokken meer had. De verkeerde blokken meegenomen en dat had in het vervolg van de afdaling billenknijpen tot gevolg en soms even lopen. Ik reed toen met een amateur wielrenner en die mafkees ging als een speer naar beneden. Kwam ik uiteindelijk ook door weer een bocht, lag hij roerloos languit op het asfalt en zijn fiets een paar meter verder langs de weg. Ik in de remmen en toen ik naar hem toe liep kwam er een harde schaterlach van hem. Humor van wielrenners.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Italië, Prad am Stilfserjoch

stef en rob

verslag en fotos vd reis van Stef Bakker en Rob Hotting naar Rome

Actief sinds 02 April 2013
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 26783

Voorgaande reizen:

09 Mei 2013 - 08 Juni 2013

fietsend van H2 naar Rome

Landen bezocht: