dag 5 en 6 - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu dag 5 en 6 - Reisverslag uit Heidelberg, Duitsland van stef en rob - WaarBenJij.nu

dag 5 en 6

Door: stero

Blijf op de hoogte en volg stef en rob

15 Mei 2013 | Duitsland, Heidelberg

Het moet ordelijker van ste. Dus we gaan verder met dag 5 en 6. Toch?? Ok dat zijn dinsdag 13 mei (gister geen wifi ) en woensdag 14 mei . Vandaag woedag dus wel wifi, want we zitten én in een universiteitsstad (Heidelberg ) én bij starbuck !
Ik begin ff bij vanmorgen, vanaf kleine camping vd gemeente waar nog maar 1% bezet was slecht weer, en wij hadden er alle ruimte. Hete douche , 1e klas plek aan t meertje en super stil. Het zou vandaag een mooie dag worden, dus we bleven liggen tot we door de zon uit de tent gebrand (zouden worden). Niet dus, we moesten zelfs even snel de tent opvouwen toen het weer ging spetteren. S nachts ook 2 flinke buien gehad. Maar ook de hele nacht lijsters gehoord, wees gerust alleen als ik moet draaien in die mummie zak. Vandaag werd de dag vd navigatie. We hadden al gezien dat het boekje en de dakota het vandaag niet eens zouden worden. Ste en ro dus ook niet, tot we een compromis vonden, de bordjes vd duitse anwb. Zo kwamen we na een toeristisch aanloop na 75 km in heidelberg aan. In de starbucks namen we de grootste cappucinos die ze hadden. Rob werkte daar onze waar-ben-ik-nu site bij. Leuk dat daar veel naar gekeken wordt. Nog leuker zijn de reacties die we krijgen.
dag 6 gereden ca. 75 km

Dag 5 dinsdag . Met somber weer vertrokken . Zwischen Koblenz en Bingen ist der Rhein am schonsten. Om daar wat langer van te genieten maakten we zelf koffie op de oever van de Rijn. In het plaatsje Bacharach nog een keer, maar toen met gebak. Bij de brug in Bingen kregen we uitleg van een duitser over de vernietiging daarvan in 2e wereldoorlog. Door het geweldige weer dat we hebben begon de zool van ro los te laten. Met een tierippie hebben we de zool tijdelijk vastgezet. Bij Nierstein namen we de pont en ff later waren we op de camping aan een meer. Ro repareerde daar zijn zool met een flinke klodder lijm. Dat tierippie blijft er voor de zekerheid ook zitten.
We aten super bij mario ste nam schnitzel die over het bord hing en ro een spaghetti el tonno van ca 1 kg. Om 21.30 uur naar bed gegaan.

dag 5
afstand: 118 km
gereden: 6,5 u
gerust: 2 u

• 15 Mei 2013 - 15:54

Nienke:

Haha weer zo'n duidelijk verhaal. T gaat geloof wel goed he met jullie? En pap wel gebruik maken van je pasgekochte supersonische nieuwe telefoon? Ik hoop t binnenkort te merken. Morgen eet ik gezellig bij mama. Fijne avond ro und ste. Tot horenssss dikke kussen

• 15 Mei 2013 - 17:31

Kevin:

De laatste zin bevalt me het meest :) kan niet wachten tot de pizza's :D haha

• 15 Mei 2013 - 18:42

Marieke:

Leuk om al jullie verhaaltjes te lezen wat jullie meemaken. Zo te horen gaat het nog steeds goed en hebben jullie het nog steeds naar jullie zin!! Geniet er van liefs

• 15 Mei 2013 - 20:07

Sara:

Stoere mannen! Nog steeds last van trage verbindingen? Het is soms een gepuzzel...wel erg leuk om jullie te volgen. Vanavond dag 5 en 6 aan pa en ma voorgelezen.

• 15 Mei 2013 - 20:54

Edward:

Hi Bikers Ste en Ro,

Leuk de verslagen te lezen, moest ff nadenken over de tierippes maar ik weet wat je bedoeld ;-) Verbazend hoe ver jullie al zijn, schiet lekker op. Stef, ik heb zondag 12 km hardgelopen in 65 min... stoere hè voor zo'n manke!

Hoop dat jullie goed van de reis kunnen genieten, zo te lezen zit dat helemaal goed. Geniet nog ff van het mindere weer, de warmte komt naar jullie toe.

Blijf ook schrijven, we volgen jullie op de voet.
    Groeten, Heidi en Ed

• 15 Mei 2013 - 21:17

Christien:

nou die lekkere pizza,s hebben ze hier zitten schransen teweten; Kevin Miriam Ageeth Johan en ikzelf met heerlijke tomatensalade en gewone salade met koffie met een likeurtje toe Krijg je al trek?? Eerst HONDERD kilometer fietsen JAJA........ oh jullie zijn kanjers We denken steeds aan jullie!!! Slaap lekker en morgen gezond weer op en fietse..........Dikke pakkerd Chris

• 15 Mei 2013 - 21:23

Enrico:

Zwischen Koblenz und Bingen ist der Rhein am schönsten! Over hoofdlettergebruik gesproken... maar zonder gekheid, wat gaan jullie snel! Komende zomer hopen wij Heidelberg met een bezoek te vereren, vooralsnog doe we het met jullie verslag. Geniet van het eten en trek je niet teveel aan van loslatenmde zolen. Achter de wolken schijnt de zon en in Rome regent het toch ook bij zo'n 18 graden...

• 15 Mei 2013 - 23:02

Martijn:

Leuk om alle verhalen te lezen Stef!!! Veel plezier nog! Groetjes Martijn

• 16 Mei 2013 - 06:32

Johan:

Niks is bestand tegen de zweetvoeten van mijn vader! Zelfs geen schoenzolen.
    Geintje Ro! :-)

Leuk dat we jullie gisteren even gezien hebben op skype!
    Jullie liggen voor op schema, goed bezig!
    Hopelijk gaan de regenbuien snel voorbij en komt de zon wat meer te voorschijn.
    Aan de leuke verhalen te zien genieten jullie even goed met volle teugen.
    Tot de volgende tussenstop, Succes!
    Groetjes A&J

• 16 Mei 2013 - 08:42

Henny:

Heel goed Stef en Rob dat juliie zo goed op schema liggen maar eigenlijk had ik van jullie niet anders verwacht. Want ik moet eerlijk zeggen als er twee zijn die kunnen plannen en regelen dan zijn jullie het wel. Alleen het weer dat blijft moeilijk maar ook dat komt zeker goed of is misschien al goed.
    Jammet Stef dat je mij niet dat achterwiel hebt laten inspecteren denk aan je achterband van je B-one. Ik begreep dat Wouter erg content is met een nieuw achterwiel. Dan zal hij beslist nog meer gaan meefietsen op de vrijdagmiddag !!! Zo zie je maar elk nadeel heeft zijn voordeel. Nog een heel voorspoedige tocht, en houdt het heel!
    met sportieve groeten,
    Henny

• 16 Mei 2013 - 18:49

Sjoeky:

hey die stef en rob,

zo te lezen worden de buikjes aardig gevuld,en wel dat moet ook na die zware fiets tocht.

hey veel fiets plezier weer gr sjoeky